- Шановні батьки!
- Наголошуємо на тому, що проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини здійснюється з дотриманням протиепідеміологічних вимог у добре провітрюваному приміщенні.Під час проведення комплексної оцінки батьки дитини (інші законні представники) можуть здійснювати допомогу в організації оцінки (виконуючи вказівки фахівців інклюзивно-ресурсного центру, подавати необхідні для оцінки матеріали дитині для уникнення близького контакту фахівців та обстежуваного), дотримуючись дистанції 1,5 метра.Bci учасники оцінки, у тому числі дитина, мають використовувати маску та одноразові рукавички.Після кожного проведення комплексної оцінки всі матеріали, які використовувалися, поверхня столу та інші поверхні будуть оброблені дезінфікуючим розчином.По можливості, буде обмежений одночасний pyx відвідувачів місцями спільного користування (коридорами) та використання туалетних кімнат для уникнення натовпу.Також наголошуємо про можливість дистанційного подання документів для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини через автоматизовану систему роботи інклюзивно-ресурсних центрів (https://ircenter.gov.ua/)
МОН надало роз'яснення щодо обов'язків асистента вчителя та асистента дитини
МОН стоворило методичні рекомендації щодо функцій та обов'язків асистента вчителя та асистента учня (дитини). Раніше у цьому виникала плутанина, що призводила до непорозумінь. Асистент учителя та асисент дитини виконують різні функції та мають різні обов'язки. Рекомендації оприлюднено на сайті МОН.
Згідно з рекомендаціями, асистент вчителя - це педагогічний працівник, який призначається на посаду керівником закладу освіти, має педагогічну освіту та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу. Асистент вчителя має:
- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів;
- володіти навичками домедичної допомоги дітям;
- дотримуватися принципу конфіденційності стосовно стану здоров'я та іншої особистої інформації про дітей у школі;
- допомагати у навчанні не лише дитині з ООП, а усім іншим учням класу;
- брати участь у розбудові інклюзивного навчання разом з іншими вчителями школи;
- може організовувати спільно з учителем освітній процес за допомогою засобів дистанційного навчання;
- забезпечувати комунікацію школи та батьків учнів з особливими освітніми потребами.
Якщо ж говорити про асистента учня (дитини), то це не педагогічний працівник, що супроводжує учня і не втручається в освітній процес. Ним може бути один із батьків, уповноважена ними особа або соціальний працівник. Асистент може бути присутній під час уроків та позакласної роботи, допомагати у пересуванні, відвідуванні туалету, переодяганні, харчуванні в школі тощо.
Шановні батьки та учасники освітнього процесу!
Після припинення карантину в найкоротші терміни буде організовано проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, забезпечивши першочергове обстеження дітей, які мають розпочати здобуття дошкільної та початкової освіти у 2020/2021 н.р.У Вас є можливість дистанційного подання документів через АС ІРЦ www.ircenter.gov.ua
Якщо виникнуть додаткові запитання, зв'яжіться з нами, і ми будемо раді допомогти.
irc.rokutne@ukr.net
097 83 55 351

Загальнонаціональний карантин, який мав тривати до 3 квітня включно, продовжено на 21 день - до 24 квітня включно. Відповідне рішення Уряд ухвалив сьогодні, 25 березня 2020 року.
Таким чином, усі заклади освіти незалежно від форми власності та сфери управління мають продовжити карантинні заходи до відповідного терміну.
"З огляду на ситуацію у світі, таке рішення було очікуваним. Наразі терміни карантину можуть знову змінитись в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні. Цьогорічне ЗНО потрібно буде переносити на більш пізні дати. Однак воно обов'язково відбудеться. Це також змінить терміни проведення вступної кампанії. Наразі ми маємо декілька можливих сценаріїв розвитку подій. Сподіваюсь, що до кінця цього тижня вже зможемо представити їх суспільству з чітким таймінгом", - зазначив заступник Міністра освіти і науки Єгор Стадний.
Також передбачаються зміни у проведенні пробного зовнішнього незалежного оцінювання. Докладна інформація про це буде оприлюднена на сайті МОН завтра, 26 березня 2020 року.
Нагадуємо, що з 12 березня 2020 року рішенням Уряду в Україні було запроваджено карантин для усіх закладів освіти.
У відповідь на це рішення МОН рекомендувало закладам освіти:
- відмовитись від проведення та участі у масових заходах в приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;
- не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн з високим ступенем ризику зараження;
- інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби, та дій у випадку захворювання;
- розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідеміологічної ситуації;
- розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну роботу;
- забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, і гострих респіраторних інфекцій;
- виділити у гуртожитках закладів профтеху, фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти місця для ізоляції здобувачів освіти з ознаками гострих респіраторних захворювань;
- виконувати рішення тимчасових обласних протиепідеміологічних комісій;
- обмежити проведення запланованих нарад, перевірок, експертиз до нормалізації епідеміологічної ситуації.
МОН також надало роз'яснення, що у зв'язку із запровадженням загальнонаціонального карантину педагоги максимально мають бути переведені на роботу в гнучкому та дистанційному режимі, при цьому навіть за працівниками, що фактично не виходять на роботу, за законом зберігається середня заробітна плата.
Освітній процес в умовах карантину: роз'яснення МОН
Робочі години вчителя будуть обліковуватися до педагогічного навантаження.
Поки триває загальнонаціональний карантин, Міністерство освіти і науки розробляє детальний план дистанційного навчання. Любомира #Мандзій на своїй сторінці у фейсбуці опублікувала перелік основних аспектів освітнього процесу в умовах карантину.
Зокрема, йдеться про таке:
- педпрацівники та інші працівники навчально закладу працюватимуть за гнучким графіком;
- вчителі працюватимуть з учнями за допомогою технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей навчального закладу;
- завершення заповнення класних журналів буде відтерміновано до унормування епідеміологічної ситуації;
- робочі години вчителя будуть обліковуватися до педагогічного навантаження;
- оплата праці сумісників здійснюватиметься за виконану роботу.
Розширенні роз'яснення можна почитати у листі Міністерства освіти і науки:
Специфіка складання ЗНО для дитини з особливими освітніми потребами
Які спеціальні умови можуть надати у пункті тестування для абітурієнта?

Україні із року в рік зростає кількість учнів з #ООП, які навчаються у закладах загальної середньої освіти. Питання розвитку інклюзивної освіти є одним із найважливіших не лише в межах нашої держави, але й закордоном. На офіційному сайті освітнього омбудсмена України зібрано актуальну інформацію про доступність освіти для дітей з ООП, зокрема про зовнішнє незалежне оцінювання, яке дозволяє продовжити навчання у закладах вищої освіти.
Як зазначає #МОН, у 2019 році кількість учнів з ООП зросла на 61,2%. Відповідно, щороку збільшується й кількість абітурієнтів з особливими освітніми потребами, які хочуть і мають право на здобуття вищої освіти.
Абітурієнти з інвалідністю в межах певних квот мають право на вступ за співбесідою або за результатами вступних іспитів.
Учні з ООП мають право на рівний доступ до проходження зовнішнього незалежного оцінювання за місцем їхнього проживання (перебування). Український центр оцінювання якості освіти забезпечує дотримання прав вступників і створює спеціальні умови в пунктах тестування, якщо дитина, звісно, цього потребує.
ДЛЯ КОГО МОЖУТЬ СТВОРЮВАТИСЯ СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ СКЛАДАННЯ ЗНО?
Перелік спеціальних умов затверджено Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я.
Цей документ визначає такі групи абітурієнтів, для яких створюються особливі умови в пунктах проведення ЗНО:
- нечуючі та особи з порушеннями слуху;
- діти, які мають порушення зору;
- особи з порушеннями опорно-рухового апарату, із хворобами нервової системи, абітурієнти, які одужують після травм;
- діти, які мають розлади психіки та поведінки;
- абітурієнти, яким встановлено електрокардіо-стимулятор або інший електронний імплантат чи пристрій;
- особи, яким потрібно періодично здійснювати індивідуальні медичні процедури, щоб забезпечувати їхню життєдіяльність та контролювати стан здоров'я;
- абітурієнти, які мають захворювання, що потребують постійного медичного нагляду.
Такі розлади як дислексія, дисграфія, дискалькулія поки що не входять до цього переліку.
ЯКІ СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ НА ЗНО МОЖУТЬ СТВОРЮВАТИСЯ ДЛЯ ДІТЕЙ З ООП?
Для нечуючих та абітурієнтів з порушеннями слуху можуть організувати присутність перекладача жестової мови (перекладач-дактилолог) в аудиторії, де відбувається ЗНО. Може надаватися додатковий час (до 30 хвилин) для виконання сертифікаційної роботи, а також дозволено використання слухового апарата, імпланта та інші умови.
Для абітурієнтів, які мають порушення зору, у пунктах тестування можуть передбачатися наступні особливі умови: надання додаткового часу (до 30 хвилин) для виконання сертифікаційної роботи (якщо абітурієнт під час реєстрації надав відповідний медичний висновок), надання у паперовому вигляді тексту, який пишеться на дошці, використання оптичного збільшувача (лупи) тощо.
Для абітурієнтів із глибокими порушеннями зору, які використовували в процесі навчання шрифт Брайля, сертифікаційні роботи друкуються шрифтом Брайля. Ця умова створюється під час проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання.
Кожна дитина отримує на пункт тестування сертифікаційну роботу - адаптовану версію тесту шрифтом Брайля. Аби інструктор як зряча людина розумівся, який це предмет, на зошиті нанесено дані. Все решта - шрифтом Брайля. Дитина відповідає шрифтом Брайля, використовуючи Брайлівський прилад для письма. Потім ці матеріали надходять до пункту перевірки, і на саму перевірку ми залучаємо фахівців, які володіють шрифтом Брайля, здійснюють переклад з мови Брайля на плаский наш шрифт, а потім вже екзаменатори перевіряють цю роботу. Наразі такі зошити є з української мови та літератури, історії України, біології та математики. Але комбінація цих чотирьох предметів дозволяє дітям вступати на ті напрями підготовки, які дають їм, по-перше, змогу в подальшому навчатися, а, по-друге, здобути певну професію, - зазначив Валерій Бойко, керівник УЦОЯО.
Вступники, які мають порушення опорно-рухового апарату або одужують після травм,чи мають хвороби нервової системи, мають право виконувати сертифікаційну роботу в аудиторії, що розташована на першому поверсі. При цьому будівля пункту тестування повинна мати зовнішні сходи і пандуси, обладнані поручнями з урахуванням технічних вимог до опорних стаціонарних пристроїв, відповідно до державних будівельних норм.
Також у пункті тестування має бути туалет, обладнаний універсальною кабіною для людей, що пересуваються на візку, відповідно до державних будівельних норм, та інші умови.
ЩО ТРЕБА ЗРОБИТИ БАТЬКАМ, ЩОБ ДИТИНА З ООП МАЛА НАЛЕЖНІ УМОВИ УЧАСТІ У ЗНО?
Участь у зовнішньому незалежному оцінюванні може взяти випускник закладу освіти системи ЗСО або абітурієнт, який має певний освітній рівень і зареєструвався для його проходження (пункт 6 Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти). Кожен учасник ЗНО має право на безпечні умови під час його складання.
Якщо абітурієнту необхідні спеціальні умови, щоб взяти участь у ЗНО, він, його батьки або особи, що їх замінюють, мають зробити наступні кроки:
- звернутися до закладу охорони здоров'я, щоб отримати медичний висновок про створення особливих умов для проходження ЗНО - спеціальну форму №086-3/о;
- зареєструватися на ЗНО. У процесі реєстрації, формуючи реєстраційну картку, вказати на необхідність створення спеціальних умов. Під час завантаження документів обов'язково додати медичний висновок та вказати номер і дату видачі спеціальної форми №086-3/о.
Регіональні центри оцінювання якості освіти гарантовано забезпечуватимуть особливі умови, але їх створення залежить від матеріально-технічних можливостей пунктів проведення ЗНО, особливостей технології тестування. Кожен такий запит на створення умов розглядається регламентними комісіями при регіональних центрах оцінювання якості освіти, - йдеться на сайті УЦОЯО.
Про рішення цієї комісії та можливість чи неможливість створити такі умови обов'язково повідомляють абітурієнта. Якщо рішення позитивне, абітурієнта реєструють для проходження ЗНО (пункт 43 Порядку).
У день ЗНО, до початку виконання сертифікаційної роботи, учасник тестування повинен повідомити працівників пункту проведення ЗНО про наявність дозволу на використання виробів медичного призначення (у разі наявності такого дозволу та надати його оригінал) (Пункт 10, підпункт 2 Порядку).
Також під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання здійснюється медичне обслуговування.
ЯКЩО У ПУНКТІ ТЕСТУВАННЯ НЕ МОЖУТЬ СТВОРИТИ СПЕЦІАЛЬНІ УМОВИ ДЛЯ АБІТУРІЄНТА?
Якщо у пункті тестування не можуть створити спеціальні умови для абітурієнта, йому відмовляють у реєстрації на ЗНО. Але у такому разі він може вступати до закладу вищої освіти за результатами вступних іспитів. Для цього йому необхідно подати до приймальної комісії:
- копію медичного висновку про створення спеціальних умов для проходження ЗНО (форма №086-3/о), завірену підписом та печаткою регламентної комісії при регіональному центрі оцінювання якості освіти;
- витяг із протоколу регламентної комісії при регіональному центрі оцінювання якості освіти, в якому вказується про неможливість створення спеціальних умов для проходження ЗНО (пункт 2 наказу МОН від 29.08.2016 № 1027/900).
